AŞK BU KADAR SESSİZ ANLATILIR MI?

Temmuz 22, 2017


İzlediğim filmlerin, okuduğum kitapların konuları genelde "Aşk" oluyor. Sanırım burcumun balık olması ve özelliklerini taşımak buna sebep olabilir. Yine izlediğim böyle bir filmden bahsedeceğim. 

Sizlere 2 gün önce izlediğim bir filmden bahsetmek istiyorum. Konumuz yine "Aşk". Ama aşkı bildiğimiz şekilde değil neredeyse hiç konuşmadan anlatıyorlar. Sadece yaşayarak görüyorsunuz. Aşk sözcükleri yok. Seni seviyorum bile demiyorlar. Ama birbirlerini nasıl sevdiklerini, nasıl derinden aşk yaşadıklarını, ne kadar acı çektiklerini hissediyorsunuz. Bu bana çok ilginç geldi. Filmde yaşananlar başka bir dünyada yaşanmış olsa da duygular çok tanıdık. 



Biraz da filmin karakterlerinden ve konusundan bahsedeyim. Ana karakterler Nia (Kristen Stewart) ve Silas(Nicholas Hoult). Kansere çözüm bulunmuş, hastalıklara neredeyse yok olduğu gelecekteki bir dünyada yaşıyorlar. İnsanlar duygularından sıyrılmış. Dokunmak, hissetmek yok. Amaçları işlerine odaklanmak. Her sabah işlerine gidiyorlar, akşam geliyorlar. Herşey mekanikleşmiş hobileri, yemek yemeleri bile. Herşey böyle sorunsuz işlerken duyguları açığa çıkaran tedavisi henüz bulunmamış "SOS" isimli bir hastalık kol gezmeye başlıyor. Silas bu hastalığa yakalandığını farkediyor ve işaretleniyor. Nia da aynı hastalıktan muzdarip fakat saklamayı tercih edenlerden. Silas ve Nia aynı işyerinde çalışan iki iş arkadaşı. Silas tesadüf eseri Nia'nın saklamaya çalıştığı duyguları farkediyor. Ve hastalığının da etkisiyle Nia'ya karşı büyük duygular hissetmeye başlıyor ve duyguları karşılık bulunca her gece iş yerinde herkesten uzak ama tüm gözler üstlerinde aşklarını gizlice ve sessizce yaşamaya çalışıyorlar. Sonunu söylemeyeceğim. 

Film bittiğinde keşke biraz daha devam etseydi hissi uyandırdı. Çok beğendim. Giyilen kostümlerle soyutlanmış bir sünya izlenimi yakalanmış bir Bilim Kurgu türü olmasına rağmen Dram türüne daha yatkın bence. Bazı eleştirmenlerin üstünde durduğu filmde askıda kalan bazı şeyler var ama ana konu bence insanın ruhuna dokunuyor.  


BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

40 yorum

  1. Ah bir de Kristen Stewart oynamasaydı!
    Pek hoşlanmadığım için kendisinden otomatik olarak oynadığı filmlere ön yargılı yaklaşıyorum sanırım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı filmlerinde genel olarak doğasında bir tutukluk var Kristen Stewart'ın. ama bu filme yakışmış tutukluğu :)

      Sil
  2. İlginç bir hikayesi varmış, meraklndım bi ara izlemeliyim. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka izlemelisin herkese dokunacak bir bölümü var filmin bence :)

      Sil
  3. Şimdiden bu duygusuzluk herkeste parça parça olsa da var. Film belki de bunun farkına varın, demek için sessiz çekilmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu duygusuzluk sanırım yavaş yavaş sarmaya başladı. Ama duygusuzluk mu sorumsuzluk mu bilemiyorum...

      Sil
  4. Bu tarz filmler seyretmiştim, ilgimi çekti, teşekkürler paylaşımınıza :)

    YanıtlaSil
  5. Ama en heyecanli yerinde birakmissin :) benim film izleyecek vaktm yok malesef. Gözlerimde agriyor zaten. Tühh kaldimmi ben böyle meraklı meraklı :) ama umarim kavusmuslardir. Bende bayilirim ask filmlerine. Ama aslan burcuyum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla benim de yok vaktim ama kızımı uyutunca gece oturup bir film izliyorum :)

      Sil
  6. Merhaba. İzleyicilere dahil oldum.

    Filmi izlememiştim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Bana Nicholas Hoult'u keşfettiren filmdir.😍 😁
    Filmin sonunda biraz daha devam etse dedim bende,güzeldi.(Nicholas :)) )
    Merhabasız giriş yaptım ama yeni keşfettim sizi,bana da beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da bu aktörü sevdirdi doğrusu :) hemen gelirim :)

      Sil
  8. Kristen Stewart Alacakaranlık'tan sonra bir türlü çıkış yapamadı bence.Bakalım bu filmde nasıl olmuş,izlemedim henüz..

    YanıtlaSil
  9. ben daha önce neden görmedim ki bu filmiii :(

    YanıtlaSil
  10. Dünya durdukça duru ve samimi aşklara/sevgilere imrenerek ve merakla bakıp, izleyeceğiz. Bundan besleniyoruz hala var, hep olacak duygusu hoşumuza gidiyor. Filmi izleyeceğim.. Selamlar, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım haklısın. Hayat telaşından duygular unutuluyor. Biz de filmlerden duygularımızı besler olduk. Yorumun için teşekkürler

      Sil
  11. Güzel filme benziyor, teşekkürler tanıtım için :)
    izlemedeyim sizi :)

    YanıtlaSil
  12. Konusu ilginçmiş. Filmi izlenecekler listeme aldım.:)

    Filmin adını görünce aklıma Kim_Ki_Duk'un filmleri geldi. Değilmiş ama.

    Sevgili Birsen, seni takip ediyorum zaten. Sanırım sen takip listemden çıkmışsın. Blogger'in yeni temasından dolayı, izleyiciler butonunu yerleştiremeyen arkadaşlar da var. Sevdiğim birkaç blogu not aldığımdan takipçi olamasamda arada sırada tesadüfen izliyorum.

    Güzel günler dileklerimle, sevgi ve selamlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir film gerçekten...

      Ben de seni izliyorum. Sanırım yanlışlıkla iki kere bastım. Elimden geldiğince herkesi takip edip yorum yazmaya çalışıyorum. Hoşuma gidiyor blogları okumak :)

      Sil
  13. Kitabı olsaymış daha mı güzel olurmuş. Ben de merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynı şeyi ben de düşündüm. Film olunca kısa oluyor. Kitap öyle mi?

      Sil
  14. Çok merak ettim. Eylül kuştan zaman buldugum an izleyeceğim inşallah 😊 Teşekkürler 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım izleyebilirsin :) Arada böyle hoş filmleri paylaşmaya çalışacağım :)

      Sil
  15. Bu filmi görmüş ama türünün bilimkurgu olduğunu görünce es geçmiştim. Aşk varsa ve dram tanımlanabiliyorsa konusu ben bu filmi izlerim ;)

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Konusu ilginç. Filmin ismini not ettim. Boş zamanımda izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  17. Baya ilginç bir filme benziyor. Yakın bir zamanda izlemeyi düşündüm. Benim diğer bloğuma da beklerim:) deryadadamla.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  18. Merhaba! Geçenlerde buna benzer bir film izlemiştim. Orada da insanlığı ele geçen istilacılar vardı. Birbirine aşık iki genç son insanlardandı. Değişik ve izlemesi hoş bir hikayeydi. Bu filmi de ona benzettim ve konusu çok ilgimi çekti. Listeye eklesem iyi olacak. Blogunuzla tanışmış oldum böylece. :) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne hoş :) Blogumda 'hemen geliyorum' demiştim ama ben zaten filmi sayenizde listeye eklemişim ve blogunuzla tanışmışım. Hoş oldu bu. :) Çook teşekkür ederim size. Ayrıca ''Aşk bu kadar sessiz anlatılır mı'' diyerek harika bir cümle kurmuşsunuz. Üzerine söylenecek söz bulamıyorum... Sevgiler :)

      Sil
  19. Equals bende iz bırakan filmlerden olmuştur. Dingin ve soyutlanmis yapisi sebep oldu belki bu duyguya. Belki de imkansızlığın sınırlarını zorlamaları. Ayrica Nicholas Hoult'u tanımama vesile oldu.
    Belirtmeden geçemeyeceğim film hakkında ortak düşüncelere sahip olmamız hoşuma gitti. :) Sevgiler diliyorum :)

    YanıtlaSil

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli