BEBEĞE HAZIR OLMAK!

Temmuz 24, 2017



Bebek sahibi olmak çok heyecanlı bir dönem. Fakat hamilelik sürecinin çok keyifli olmasının yanında bir o kadar da yorucu bir süreç olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Örneğin, hamilelik boyunca vücudunuz bazı vitaminlere ve folik asit ihtiyacı olacağından gebelik öncesi bazı diyetler uygulayıp kötü alışkanlıklarınızı bırakmanız gerek. Vücudunuzda çok çeşitli değişiklikler göreceksiniz. Bazıları çok ilginç mesela saçlarınız hiç bu kadar dolgun ve parlak görünmiştir. Hamilelik planladığınız dönede son regl tarihinizi muhakkak bilmelisiniz. Çünkü bu tarih Kadın Doğum uzmanınız tarafından istenecek ve bebeğinizin tahmini doğu tarihi hakkında bilgiler verecek. Bu süreçte yaşadığınız gerginlikleri edindiğiniz bir bebek isimleri kitabından bebeğinize bulduğunuz isim ve belki oldukça yaygınlaşan hamile egzersiz dersleri bile alarak anın tadını çıkararak yoksayabilirsiniz. Ve bebek masajını da öğrenmeniz he bu döneminiz için bir anı he de doğum sonrasında çok faydalı olacak bence. Ayrıca bebeğinizi beklerken ilk günlerinde kullanması için bazı alışverişler yapanız gerekecek. Bunlar öyle tatlı telaşlar ki. Hele herşeyini hazırlayıp yıkayıp da kuruması için astığınızda şöyle bir bakıyorsunuz. Minicik bir insan hayatınıza şimdiden girmiş bile. Bebek alışverişinizde bazı anlar olacak herşeyi almak isteyeceksiniz ama çok fazla şey almanıza gerek yok ilk zamanlar çok hızlı büyüyorlar. İlerleyen yazılarında bebek alışverişiyle ilgili bir yazı da paylaşacağım. 

Tüm bunlardan sonra Kadın Doğum uzmanınızla kararlaştırdığınız doğum yapacağınız hastaneye önceden ziyaret etmeyi unutmayın. Ve 34. haftadan itibaren doğum çantanızı hazırlamaya başlayın. Bu noktada ilerleyen yazılarda hastane çantasında bulunması gerekenler konusuna da değinmek gerek.

Doğumunuz yaklaştıkça doğal olarak endişeleriniz artacak. Ama hiç endişelenmemenizi tavsiye ediyorum. Bu bir süreç her anne yaşadıklarınızı yaşadı. Zaten bebeğinizin doğumuyla oluşan aranızdaki doğal bağ size doğruyu gösteriyor. Bunun yanında öncelikle çocuk doktorunuz sonra hamile kalmadan önce ve hamileliğiniz sırasında hamilelik, doğum, bebek bakım kitapları en büyük destekçiniz olacak. Tabi tecrübeli anneler yaşadıklarınızı daha önceden yaşamış olduğundan çok yardımcı olacaklar. Tıpkı benim gibi birçok anne deneyimlerini bloglarında paylaşmış.

Kendi tatlı anılarımdan bahsedersem. Evliliğimizin 2 senesi bitmişken artık anne olma isteğim sonuç vermişti uzun araştırmalar sonucu bulduğumuz harika bir Kadın Doğum doktorumuzdan bir kızımız olacağını öğrendik. Tabi mutluluktan uçtuk ama zorlu süreç başladı. 3 aylıkken sanırım iş stresinden dolayı düşük tehlikesi nedeniyle uzun süre iğne oldum. Gebelik şekeri çıktığı için günde 5 defa insilün vuruyordum kendime ve Kadın Doğum-Diyetisyen- Endokrinoloji üçgeninde dolaşıyordum. Son 2 ay kala buna Ortopedi de eklenince tam oldu. İşyeride erdivenlerden düşüp ayağımı kırınca dizime kadar alçılı dolaşmak zorunda kaldı. Ama doğuma alçıyla girmedim Allah'tan :) Başarılı bir doğula kızımı kucağıma aldım. Ve herşeyi unuttum, herşey son buldu ve bizim için yeni sayfa açılmıştı.

Sizlerin de bu dönemden hatırladığınız tatlı anlardan bir kaç cümle öğrenebilir miyiz?


BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

5 yorum

  1. 8 ve 4,5 yaşında iki evlat sahibi bir anne olarak ''bebeğe hazır olma''dönemini epey geçmişim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah Allah bağışlasın ... Ben bir daha cesaret edemeyenlerdenim. :)

      Sil
    2. Amin cümlemizin inşallah.Şu an olsa ben de cesaret edemem sanırım.

      Sil
  2. Benim hamileligim gayet guzel gecti taaa kii son ayima kadar.Ardindan dogumla birlikte feci bir lohusa depresyonuna girdim.Hatta siradaki yazi konumda Dogum ve Lohusalik depresyonu olucak.Cunku ben bayagi hazirliksiz yakalandim anne olmayi istemekle anne olmak arasinda ince bir cizgi varmis oglum dogunca ogrendim😊Guzel bir yazi olmus...Sevgiler💕🙋

    YanıtlaSil
  3. Kizimda benim de gebelik sekerim vardi diyetisyen esliginde ignesiz atlattim. Sana da geçmis olsun canim.

    YanıtlaSil

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli