KİTAP :: BİR KADININ PENCERESİNDEN BAKMAK İSTEYENLERE!

Temmuz 20, 2018



Kitap kategorime yeni bir kitap tavsiyesi eklendi. Yani bugünkü konumuz "Oktay Rifat'ın Bir Kadının Penceresinden" romanı. Şiirlerine aşina olduğumuz Oktay Rifat'ın ilk romanı önemini taşıyan kitabı çok beğenerek okudum. Tıpkı bir şiir gibi aktı gitti satırlar. Çok severek ve istekle bir çırpıda okudum.

Ben anladım ki, dümdüz kitaplar benim dikkatimi çok çekmiyor. Kitap anlatım konusunda her olay birbirine uyumla bağlı ve yaşanılan her durum betimlenmeli benim için. Betimleme de öyle betimlenecek diye sıkmayacak. Mesela şöyle;"Bir sıkıntı vardı içinde Filiz'in. Çözülmeyen düğümün, çıkmayan çivinin, dönmeyen vidanın, yerine oturmayan kapağın verdiği daralmaya benzer bir sıkıntı". Bir iç sıkıntısı bu kadar mı anlam yüklenerek anlatılır. Başka nasıl tarif edilebilir.



Bence Kitap ve Karekterler;

Oktay Rifat hemşehri olmamızdan mıdır bilinmez. (Karadenizli) Kitabı çok isteyerek aldım. Ve bir çırpıda okudum. Hikayenin tanıdığım semtlerde geçmesi de dikkatimi çok çekti. Hikayedeki Filiz ve Selim'i çok sevdim. Bedri'den de nefret ettim. Filiz'in monotonlaşan hayatına giren yasak aşk Selim onu ne kadar mutlu etti. Kaba Bedri'nin yanında Selim, Filiz'in sevgi, şefkat ve tutkuya olan açlığını dizginledi. Keşke arada iki evlilik, bir koca, bir karı ve çocuklar olmadan yaşasaydı Filiz bunları. Ama işte o zaman da belki Filiz, Selim'e o kadar değer verir miydi. Belki de Selim onu bu kadar mutlu etmezdi.

Az çok anlaşıldığı üzere ana tema bir yasak aşk hikayesi. Olayın yasak olmasının yanında Oktay Rifat'ın bu olayları bir bütün halinde şiir gibi anlatışı gerçekten sürüklüyor insanı. Zaten bence Oktay Rifat sürükleyici bir yazar. Ve ben de şiir kitaplarını da muhakkak edineceğim.

Bilindiği üzere şiirleriyle ön planda olan yazarımızın 3 tane romanı var. İlki Bir Kadının Penceresinden diğerleri de Danaburnu ve Bay Lear. Bu iki kitabı da aradım ama bulamadım. Sanırım ikinci el kitap satan dükkanlarda bulabilirim. Bir ara Akmar pasajına uğramak gerek anlaşıldı. :) Hem de daha ucuz kitap almış olurum. Romanların yanısıra tiyatro oyunları da oldukça fazla yazarımızın.

Kitabın Künyesi

Yazar: Oktay Rifat

Yayınevi : Yapı Kredi Yayınları

İlk Baskı Yılı : 2007

Sayfa Sayısı : 200

Dil : Türkçe

Özet:

Türk şiirinin büyük ustalarından Oktay Rifat, "Bir Kadının Penceresinden" ile, edebiyatın şimdiye kadar eser vermediği bir alanına yaklaşıyor. Kendisini soluk soluğa okutan bir romanlaştırma ustalığıyla yazılmış bu ilk romanında, ünlü ozan, tadına doyulmaz türkçesiyle 12 Mart sonrasının gerilimli havasında evliliğini belirli bir aydınlar ortamında sürdürüp çocuklarını büyüten bir kadının genç bir devrimciyle aşkını anlatıyor.

İlk bakışta, birkaç kişinin çevresinde dönüyormuş izlenimini uyandıran bu ilginç roman, ilerledikçe, çetrefil bir iç ilişkiler sürecini geliştirerek, belirli bir toplumun, Türk toplumunun toplumsal dramını somutlaştırıyor: Bu, ileriye doğru birşeyler yaparak sıçramak isteyen genç kuşakların heyecanlı gözüpekliğiyle, devrimciliği kişisel başarısızlıklarının çeşitli yanlarını örtbast etmek için soyut, daha çok lafa dayanan bir entelektüel oyun haline getiren aydınların dramıdır.





BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

39 yorum

  1. Yanıtlar
    1. Bence önünden geçmiş. Bir erkeğin Kadının pencersinden bakması zor gibi :)

      Sil
  2. Merhaba, Selim ve Filiz sonunda bir araya gelebiliyorlar mı ? Bu arada şiirsel anlatım beni de çok etkiler. Bu güzel paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okumak gerek :) :D Ben teşekkür ederim yorumuna

      Sil
  3. You have nice blog. Keep posting, dear! :)
    Greetings from Poland! :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you for your nice words :) Greetings from Turkey too :)

      Sil
  4. Read a good book is always a must! :)
    Hi nice to meet you :)
    I am following you on G+ too and if you want I also have other socials
    My Fashion on the Clouds Blog
    My Instagram
    My G+
    My Facebook
    My Twitter

    YanıtlaSil
  5. Very interesting! I love reading, although it's been a long time since I don't do it, unluckily I have no time right now.
    xx

    Freak Muffin Blog

    YanıtlaSil
  6. Kitap okumanın en güzel tarafı hayal gücünü genişletmesi...

    YanıtlaSil
  7. Sanırım insan kendi cinsinin penceresinden baktığında gerçekleri daha net görüyor:)
    Anlamlı bir tanıtım olmuş. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. Oktay Rifatın bir romanı olduğunu bilmiyordum. Listeme ekleyeyim

    YanıtlaSil

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli