YAŞAM :: Tuzla'da Bir EtçI! Damak Çatlatan Lezzetler!

Mart 31, 2019



Başlarken,

Uzun bir aradan sonra yeni bir mekan keşfedip sizinle paylaşmaya hazırım. Yazıma başlamadan önce belirtmeliyim ki! İlerleyen satırlarda damakları şenlendirecek lezzetlerden bahsedeceğim. Ama önce lafa şöyle başlamak istiyorum. "Tuzla" benim en sevdiğim ilçelerden. Yazlık bir yer havasında olan Tuzla oldukça gelişmiş bir ilçe. Tersaneleriyle meşhur Tuzla'da çok hoş festivaller, etkinlikler de yapılıyor.



Tuzla'nın en çok tercih edilen sahil kıyısı İstanbul Üniversitesi Denizcilik Fakültesi'ni biraz geçtikten sonra ortaya çıkıyor. Sahile yakın zamanda güzel düzenlemler yapıldı. Yürrüyüş ve bisiklet yolları yapılması yayalara ve bisiklet kullanıcılarına oldukça fayda sağladı. Daha ilerlere gidildikçe denizin bolca tadını çıkarabilir, meydan şeklinde yapılmış alanda zamn zaman yapılan festival ve etkinliklere de katılabilirsiniz. Bunun yanısıra meydana yakın yerdeki parkta oturup bir nefes de alabilirsiniz. Bu bahsettiğim güzergahta genç yaşlı her kesime hitap eden oldukça güzel kafeler ve restoranlar var. Hepsi çok hoş mekanlar. Ama yepyeni bir mekan var ki anlatmalara doyamam.



Damak Çatlatan Lezzetlere Dikkat!

"Tuzla Etçisi" ; bu mekan aslında az ilerisinde bulunan Tuzla Balıkçısı'na ait. Zaten biz de genelde oraya balık yemeye giderdik. Bayıla bayıla da farklı balık lezzetlerini tadardık. Ama şimdi Tuzla'da sevdiğimiz başka bir mekan daha oldu "Tuzla Etçisi"



İlk İntiba

Biliyorsunuz bu Nusret popüler olduğundan beri etçiler arttı. Etçiler mi desem "Steak House"lar mı desem bilemiyorum ama :) Tabi Tuzla'ya da böyle bir yer şarttı doğrusu. Geleyim ilk intiba meselesine... Mekana girmeden dışarıdan binanın tarzını sevdim. Burada güzel et yenir diyor. Girişte çok kibar karşılandık. Hemen bir üst kata yönlendirildik. Merdivenlerden çıkarken ki yapay çiçekleri çok sevmesem de üst katın dekorasyonunu çok beğendim. Burada et yeniyor diyordu dekorasyon. Hemen cam kenarındaki bir yer gösterildi. (Manzara da o biçim hee...) Sahil, denizin tüm güzelliği ayaklarınızın altında sanki. Hemen kibar garsonumuz geldi. Bize işleyişi anlattı. Gülmeyin! Tuzla Balıkçısın'da da bir işleyiş vardı. Güleryüzlü sıcakkanlı garson sorar Balık mı? Meze mi? diye. Eğer cevabınız meze ise yaşadınız! Tüm yemek boyunca damak çatlatan birbirinden güzel lezzetler tabağınıza geliyor. Tuzla Etçisi'nde de buna benzer bir durum var.



İşleyişin dışanda biz ekstradan çorba istedik bir de salata. Çorba, mercimek çorbası idi. Çok lezzetliydi. Ardından bol malzemeli harika bir salata geldi. Arkasından baharatlarla lezzetlenmiş yağlanmış kızarmış dilimli ekmekler masamızı süsledi. Tabağımıza 2 farklı tarif ile yapılmış et yemeği konuldu. Çok lezzetlilerdi. Açıkçası ben böyle farklı lezzetler tatmayı çok severim. Sonrasında gözlerimi yaşartan, beni heyecanlandıran bir lezzet tereyağlı biftek geldi. Yumuşacık biftekler bol tereyağındaydı. Sakın demeyin ne kadar yağlı diye. Gerçekten et kendine yetecek kadarını çekmiş zaten hiç öyle çok yağlı değiller. Hemen ardından 2 kalem pirzola ve oldukça iri yapılmış 2 köfte geldi masamıza. Bunların yanında da kızarmış patates vardı. Ne kadar da doyurucu bir menü değil mi?



Gelelim Tatlıya...

Tıpkı Tuzla Balıkçısı'nda olduğu gibi Tuzla Etçisi'nde de Dondurmalı İrmik ve Volkanik tatlılarını yiyebilirsiniz. Ama ben tercihimi Kabak Tatlısından yana kullandım.  Çok da iyi etmişim. Çünkü tatlıdaki kabaklar minicik değil iri dilimlerdi ve oldukça güzel pişmişlerdi. Sadece kaymakla servis etmemelerine üzüldüm :)



Şimdi bu kadar yediniz içtiniz Birsencim de hesap ne kadar geldi seslerini duyar gibi oluyorum. Size ben şunu söyleyeyim hesap çok uygundu. 107 lira gibi bir hesap geldi :O

Tuzla Etçisi'ni biz çok beğendik doğrusu. Çok da memnun kaldık. Size de tavsiye ediyoruz. Gerçekten kaçırılmayacak lezzetler...





BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

18 yorum

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli