KENDİN YAP / DIY :: GRANNY SQUARE TIĞ İŞİ ÖRGÜ MOTİFİ HERŞEYE YETER!

Temmuz 17, 2018


Örgü örmenin insanı sakinleştirip depresyondan uzaklaştırdığı aşikar. Hatta bununla ilgili de bir yazı m var TIKLARSANIZ hemen yazıma ulaşabilirsiniz. Strese girdiğim zamanlarda depresyon belirtilerini hissettiğim anda ben de rahatlamak için hemen örgüme sarılıyorum. Ama ben genelde tığ işini daha çok tercih ediyorum. Bana daha kolay geliyor. Buradan yola çıkarak son zamanlarda çok beğenilen ufak kare yani granny square de denilen motiflerin en basitlerinden birinin tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum. Örgüye yeni başlayanların ilk örgü tecrübelerini elde etmek için bir başlangıç niteliğindeki bu motifle yaratıcılığınıza göre ister minik dekoratif bir yastık, ister panço, ister yatak örtüsü, isterseniz de battaniye yapabilirsiniz. Sadece bu motif herşeyi yapmaya yetiyor doğrusu. Ben biraz kalın bir ip kullandım. Motifimin tok durması benim daha çok hoşuma gidiyor. Böyle Kendin Yap / DIY kategorisindeki diğer yazılara TIKLARSANIZ göz atabilirsiniz.

Örgümüze Başlamadan Önce Malzemelerimiz Neler?


-Nako Vizon Yumak
-3.5 numara tığ



Malzemelerimizi edindikten sonra motif için hazırladığım şemaya göre motifi oluşturabiliriz. Bu şekildeki örgü şablonları çok işime yarıyor doğrusu.

Motif Şemamızı Açıklayalım




Motif toplamda 5 sıradan oluşuyor. İlk olarak 5 zincirle bir yuvarlak oluşturup 2 zincirler üste çıkıyorum - 3 tane ikili trabzan 3 zincir-  3 tane ikili trabzan 3 zincir-3 tane ikili trabzan 3 zincir - 3 tane ikili trabzan 3 zincir şeklinde örüyoruz. Alttaki resim ortaya çıkmış oluyor.



İkinci sıraya geldiğimizde ise 3 tane ikli trabzan üzerine aynı şekilde 3 tane ikili trabzanımızı yapıp boşluğa 2 ikili trabzan ve 3 zincir sonra tekrar 2 tane ikili trabzan yapıyoruz. 4 kenarı da aynı şekilde ördüğümüzde her kenarda 7 tane ikili trabzan oluşmuş oluyor.

Üçüncü sırayı da aynı şekilde devam ettiriyoruz bu sefer her kenarda 11 tane ikili trabzan,

Dördüncü sırada her kenarda 15 tane ikili trabzan,

Beşinci sırada her kenarda 19 tane ikili trabzan yaparak motifimizi bitiriyoruz.

Başka Neler Yapabilirsiniz?


Motifi oluşturmak oldukça basit ama neler yapabilecekleriniz size kalmış. Bu motiflerden çoğaltarak ve birleştirerek faklı renkli yünler kullanarak herşeyi yapabilirsiniz. Mesela bir bebek battaniyesi, bebek yelekleri, yelek modelleri, şal modelleri oluşturabilirsiniz.



BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

19 yorum

  1. Rengarenk motifler ne de güzel olurlar.:)

    YanıtlaSil
  2. bunlar bu ara çok da trend :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya gerçekten çok trend hiç modası geçmiyor :)

      Sil
  3. Bu motifi seviyorum, sade ve çok hoş duruyor..
    Yaratıcı bir yaz dliyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası ben de çok beğeniyorum böyle motifleri hem çabuk bitiyor hem de modern duruyor. Ama senin motiflerini de ben çok beğeniyorum. Öyle güzeller ki vintage bayılıyorum :)
      Dileğine de teşkkürler :)

      Sil
  4. Ne kadar muntazam örmüşsün ellerine sağlık, depresyona iyi geldiği ile ilgili yazdığın yazıyı okudum kesinlikle katılıyorum dediklerine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mesajları gördğkçe öyle mutlu oluyorum ki... Çok teşekkür ederim 10 yaşından ber hevesliyimdir tığ işinde :) Diğer yazımı da okuduğun için teşekkürler :)

      Sil
  5. Oh wow, that is so incredibly cute!☺☺

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel battaniye olur bunlardan 😊

    YanıtlaSil
  7. güzel bir çalışma olmuş canım :D

    YanıtlaSil
  8. çok istiyorum tığ öğrenmeyi bir gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir youtube kanalı açmak istiyorum belki öğrenmene vesile olabilirim :)

      Sil
  9. Thank you very much dear Shannon :) I like knitting very much :)

    YanıtlaSil

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli