KİTAP :: BİLİNMEYEN BİR KADININ MEKTUBU - STEFAN ZWEIG

Ağustos 09, 2018



Çok büyük bir merak içinde aldığım Stefan Zweig ile tanıştığım ilk kitap. Hatta okuduğum birkaç yorumdan sonra yazarın tüm kitaplarını neredeyse alacaktım. Ama dedim ki "Birsen! Hop dur bakalım!" Önce bir kitabını oku bir "Karl Ove" vakası daha olmasın. ŞURADAN bakabilirsiniz bu vakaya :) Karar verdim ki öncelikle bu kitabını okuyacak ve sonrasında diğer kitaplarını alacağım. Fakat alsam da olurmuş yani çünkü kitabı bitirdiğimde tadı damağımda kaldı. Çok sevdim. Bir nefeste bitiriverdim kitabı su gibi içtim adeta.

Kitabı Okurken;

Okurken kitabın bazı bölümleri Türk Sinemasının unutulmaz filmlerini anımsatsa da ilginç bir hikaye var. Anlatımı beğendiğim türden. Olay aslında şöyle başlıyor. Tanınmış bir yazar olan R. doğum gününde isimsiz bir mektup alıyor. Bu gizemli bir kadından. Bir kadın ki genç kızlığından kadınlığına, kadınlığından anneliğine kadar tüm kalbi ve ruhuyla ait olduğu adama kendini tanıtamayan hatırlatamayan bir kadın. Kadının aşkı, masumiyeti, özlemi, acıları, korkuları, yalnızlığını yani yaşadıklarını adeta hissettim diyebilirim. Kendimi kimi zaman kadına acırken ve yazar R.'ye kızarken, kimi zaman da kadına kızıp yazar R.'ye acırken buldum. Yazar R.'ye kızıyordum çünkü gerçek aşk yanı başındayken onu görememiş günü kurtaran ilişkiler peşine düşmüştü. Buna karşın kadının da oğluna bunları yaşatmaya hiç hakkı yoktu. Çocuğum olduktan sonra artık her zaman çocukları düşünür oldum. Onların psikolojileri, nasıl etkilendikleri ve nasıl rahat ettirebileceğimi düşünüyorum hep. Ülkemizde yaşanan olaylarla iyice yüreğim dağlanıyor. Artık Facebook'ta pek birşey okumuyorum. Sadece diyorum ki "Çocuklar melektir. Meleklere dokunulmaz!" Neyse konuyu daha dağıtmadan döneyim kitabımıza ve konusuna. Aşık fakir bir kadın ve kendisinden haberi bile olmayan zengin adam. Konu ve anlatım çok hoşuma gitti zevkle okudum :)

Kitabı Bitirince;

Yazarın diğer kitaplarını mutlaka alıp okumaya karar verdim. Kısacası Stefan Zweig fanı oldum sanırım. Anlatım benim için 10 numara 5 yıldız. Hikaye akıllıca sonunu merak ediyorsunuz sürekli. Sonunda hep bir bomba olay bekledim. Ama daha fazla birşey söylemeyeceğim.

Kitabın Künyesi;

Yazar: Stefan Zweig
Çevirmen: Ahmet Cemal
Yayınevi : İş Bankası Kültür Yayınları , Modern Klasikler
İnce Kapak: 
Sayfa Sayısı: 68
Baskı Yılı: 2016

Kitabın Özet :
Stefan Zweig Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu (Brief einer Unbekannten) adlı uzun öyküsünü 1920'li yılların ilk yarısında kaleme aldı. Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu'nun kadın kahramanını sadece uzun bir mektubun yazarı olarak tanıyoruz. Kadının hayatı boyunca sevmiş olduğu erkek için kaleme aldığı bu mektubun "gönderen"inin adı yoktur. Mektubun başında tek bir hitap vardır: "Sana, beni asla tanımamış olan sana". Kadın büyük tutkusunu hep bir "bilinmeyen" olarak, yani tek başına yaşamaya razıdır, bu aşk öyküsünde "taraflar" değil, sadece tek bir "taraf" vardır. Böylesine, gerçek anlamda aşk denilebilir mi? Zweig okurunu, bir kez daha, insan psikolojisinde eşine pek rastlanmayan bir yolculuğa davet ediyor. Bu yeni yolculuğun sonunda "mutlak aşk" kavramının şimdiye kadar bilinmeyen kıyılarına varmayı amaçlamış olması da bir ihtimal!

Bu arada @birsenlee instagram hesabımı takip etmeyi unutmayın!



BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

12 yorum

  1. Bu kitap benim de Zweig ile tanışma kitabım, iyi ki de bu kiatpal başlamışım diyorum çoğunlukla.
    Keyifli okumalarınız olsun ♥

    YanıtlaSil
  2. Çok ilginç, aynı şey bende de oldu... Bilinmeyen bir kadının mektubunu alırken yazarın başka kitabını da alacaktım. Dur bakalım bunu bir okuyum beğenirsem alayım dedim daha sonra da :D Ama ben henüz bitirmedim kitabı, biraz yavaş okuyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Beğenerek okuduğum bir kitaptı. Hoş yazarın diğer kitapları içinde aynı şeyleri söyleyebilirim. Paylaşım adına teşekkürler. Güzel bir hafta sonu dileklerimle, selamlar:)

    YanıtlaSil
  4. bU KITabıyla basladım bende bayıldım yalnız ondan sonra amok kosucusunu aldım cok begenmedım zor anladım hatta alakayıda cozemedım...

    YanıtlaSil
  5. Great post , I'm following you , please follow me too

    www.makeyourfashionchoice.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Çok beğenerek okuduğum bir kitaptı.

    YanıtlaSil
  7. Zweig den bir çok kitap severek okudum ancak bu kitabını henüz okumadım. Okunacaklar listeme dahil ettim. Kitap tanıtım yazınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Zweig den okuduğum ilk kitap olmasada severek okuduğum bir kitaptır. Umarım baska kitaplarını da beğenirsiniz.

    YanıtlaSil
  9. Zweig'in en en sevdiğim kitaplarından biridir. Yazarı çok severim ve hemen hemen hepsini okudum.

    YanıtlaSil
  10. Hikayedeki kadını fazla saplantılı bulsam da güzeldi.

    YanıtlaSil
  11. Stefan Zweig kitapları beni aşırı sıktı umduğumu bulamadım açıkçası

    YanıtlaSil
  12. Bende daha yeni, geçen hafta elime aldığım gibi bitirdim. İçim nasıl gitti anlatamam. Bu da benim kitaptaki enn etkilendiğim söz; "Sabret sevgilim, beni dinleyeceğin bu çeyrek saat yüzünden yorulma, çünkü ben seni bütün bir hayat boyunca sevmekten yorulmadım."

    Bana da beklerim ^^ sanatinsaklisirlari.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli