ANNE / ÇOCUK PSİKOLOJİSİ:: ÇOCUKLARIMIZA HERGÜN SÖYLEMEMİZ GEREK!

Ağustos 02, 2018



Çocuklarımız hepimiz en hassas noktası. Onlar canlarımız. Hele ki anneleri için. Babalar kusura bakmasın ama anneler bu durumu hem fiziksel hem de duygusal olarak hissettikleri için evlatlarının daah çok üstüne düşüyorlar. Çünkü bebekleri rahme ilk düştüğü andan itibaren resmen kemiklerimize kadar hissediyoruz evlat sevgisini. O yüzden bize emanet edilen bu meleklere de ruhsal ve duygusal gelişimlerine uygun davranmak gerek. Onlara kendilerini önemli hissetmelerini ve onların da bir birey olduklarını hissetirmek gerek. Fikirlerine değer verdiğimizi, onları anladığımızı belli etmemiz gerek. Ben de kızıma nasıl davranacağımı deneyimleyerek bunlarla ilgili yazılar okuyarak öğrenmeye çalışıyorum. Çünkü çocuk psikolojisi çok önemli. Onların psikolojilerini nasıl daha iyi etkiler yapabiliriz. Durum buyken öğrendiğim birkaç şeyden bahsetmek isterim güzel annelerime ve babalarıma :) Çocuk psikoloğu, pedagoglar, online psikologlar aramamak için çocuklarımıza söylememiz gereken 15 tane örnek cümlemiz var.

Çocuklarımıza Söylememiz Gereken 15 Tane Örnek Cümle

Sadece 15 cümle onlara kendilerini sizin gözünüzde önemli olduklarını hissettirecek. Ve hem aranız düzelecek hem de ruhsal ve duygusal gelişimlerine katkıda bulunmuş olacağız. Bunları her fırsatta kullanmalı fırsatları iyi değerlendirmeliyiz bence. Böylece hem psikolojilerini olumlu yönde etkilemiş hem de özgüven gelişimlerine katkı sağlamış olacağız. 

İşte o sihirli cümleler;

1- "Bu konudaki çabanı çok beğendim."
2- "Seninle bunu yapmaktan büyük keyif aldım."
3- "Şimdi seni dinlemeye hazırım" onu dinlemek için vakit ayırmalı. Ona fırsat vermeli.
4- "Teşekkür ederim." ve "Lütfen"
5- "Hangisini tercih edersin", "Artık kendi kararlarını kendin veriyorsun koskocaman oldun. En doğru kararı vereceğine eminim."
6- "Biliyor musun bugün ne oldu?"
7- "Seninle gurur duyuyorum."
8- "Bu konuda senin için yapabileceğim birşey var mı? Yardım edebilir miyim?"
9- "Bana yardım eder misin?", "Teşekkür ederim yaa işimi çok kolaylaştırdın."
10- "Dediğin çok doğru. Ben bunu daha önce niye düşünemedim ki. İyi ki varsın bebeğim."
11- "Seni anlıyorum/anlamaya çalışıyorum."
12- "Seni çok seviyorum"
13- "Harika fikir. Harika fikirlerin var. Çok haklısın. Aynen katılıyorum."
14- "Ne olursa olsun senin yanında olacağım. Sen önemlisin. Ve sen en doğrusunu yaparsın. Sana inanıyorum. Seni olduğun gibi kabul ediyorum. Sen özgür bir bireysin. Her zaman arkandayız."
15- "Seninle olduğumuz için çok mutluyuz. Seni iyiki doğurmuşum iyiki annenim. Çok şanslıyız senin gibi bir çocuğumuz olduğu için. Sen bizim yaşama sebebimizsin."



BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

6 yorum

  1. Doğru yolda olduğumu hissetmek güzeldi. Çok teşekkürler bu değerli paylaşım için. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru yolda olmana çok sevindim. Güzel yorumun için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Annemden bunları duyarak büyümüşüm. Ben de bu yüzden çok şanslı hissediyorum kendimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yetişen tüm çocuklar çok şanslı :)

      Sil
  3. doğru cümleler kullandığıma sevindim:)))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık :) iki çocuk annesi olarak bu tarz yazılar hep ilgimi çekiyor.

    YanıtlaSil

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli