Doğuma Gidiyoruz!... HASTANE ÇANTASI ve ANNELERE İHTİYAÇ LİSTESİ

Ekim 30, 2017




Tatlı telaşlar sonrası ve artık vakit gelmişti bundan tam 5 sene önce :) Güzel kızımı dünyaya getirmek için sezeryan tarihimiz ve saatimiz belli olmuştu. Yanıma neler alacağımı biliyor ve hazırlıklarımı tam olarak yapmıştım. Fakat hastaneye gittiğimde daha birçok ihtiyaç duyduğum birçok ihtiyacım olmuştu. Bundan 5 sene sonra yeni anne adaylarına yardımı dokunması maksatı ile paylaşmak istediklerim bu yazımı oluşturmaya itti beni. Bir ihtiyaç listenizin olması çok yardımcı olacak.


Süsleme, Hediyeler ve İkramlıkları Unutmayın!

Süslemelerinizi muhakkak hazırlayın. Bebeğinizi görmeye gelen misafirleriniz için hediyelikleriniz, ikramlıklarınız, odanızın kapısı için hazırladığınız kapı süsleriniz, balonlarınız hepsini yanınızda kalacak kişiyle önceden planlayın. Çünkü siz doğumdan önce ve sonra pek de bu konu için müsait olamıyorsunuz. Hatta birgün önceden hazırlayıp hastane odanızı süsleyebilirsiniz.

İki Çanta Almak Mantıklı!

Biri küçük diğeri büyük 2 çanta hazırlamıştım. Küçük olanına iki takı halinde bebeğimin giyeceği kıyafetleri hazırladım. Annem sağolsun bana çok yardımcı oldu. Hastane çalışanlarına da yardımı olsun diye annem zıbın gibi içe giyilen hani beli kuşaklı penyeler var ya onları iç içe kıyafete giydirdi. Takım halinde bezi, tulumu, çıtçıtlı atleti, eldivenleri, şapkası herşeyi küçük çantamda hazırdı. Ben doğumdayken annemler direk bu çantamı içeriye verdiler. Bebeğiniz için çamaşırlar kafasından rahat geçecek tarzda hatta omuzdan çıtçıtlı olmasında fayda var. Tulumlar önden çıtçıtlı ve önceden yıkanıp ütülenmiş, etiketleri kesilmiş, yumuşak kumaştan olmalı. Battaniyeniz pazen olanlardan 2 tane olmalı ve dışarıya çıkınca da kullanabileceğiniz kalın bir tane de olmalı. Mermerşah da denilen bezden ve tülbentten yapılmış kenarları oyalanmış bezlerden de bulundurun. Hem üstünü örtmek için de ihtiyaç oluyor.

Küçük Çantanız İçin Bir Liste,

İç badi, Tulum ya da Pijama,
Başlık,
Bebek Bezi,
Çorap,
Eldiven,
Battaniye


Bakım Çantasını Unutmamalı!

Büyük çantamda ise yedeklerimiz vardı. Öncelikle doğumdan çıkınca size bir yatak pedi veriyorlar ama onu çok da yenilemiyorlar. Kendiniz ve bebeğinizin yatağına sermek için alt değiştirme örtüsü alırsanız size çok faydası olur çünkü bebek kusabiliyor. Çıktığınızda kanamanz olabileceğinden muhakkak orta boy bir hasta pedi alın yanınıza gerçekten faydasını göreceksiniz. Ayrıca kendinize yakası açılan gecelik (geceliğinizin kolları tansiyon ve serum için müsait olmalı ve kanama kontrolü için çok da uzun olmamalı), çıkarken giyebileceğiniz rahat bir eşofman takımı, terlikleriniz, yedek iç çamaşırları (giyilmesi rahat, yüksek bel ve büyük beden olmasına dikkat edin.), emzirme sütyenleriniz ve en önemlisi göğüs pedleri, ayrıca ben yanıma Lansinoh Göğüs Ucu Kremi almıştım. Bu kremin çok faydasını gördüm. Hem emzirme sırasında göğsünüzü silmek zorunda kalmıyorsunuz hem de dünyada rahatlık var. Güzelliğinizi de unutmamak için hafif makyaj malzemelerinizin bulunduğu bakım çantanız.

Büyük Çantanız için Küçük bir Liste;

Gecelik,
İç Çamaşırı,
Sabahlık,
Emzirme Örtüsü,
Hijyenik Ped,
Emzirme Sütyeni,
Göğüs Pedi,
Göğüs ucu kremi,
Mendil,
Kağıt Havlu,
Islak Mendil,
Bakım Çantanız,
Çorap,
Hırka.

Bebeğiniz için yedek olarak Büyük Çantanızda bulunması gerekenler;

Yedek Bebek bezi,
Alt Değiştirme Örtüsü,
Yedek Çamaşırları,
Battaniye,
Başlık,
Ağız mendili,
Patik- Çorap,
Eldiven,
Yelek,
Islak mendil,

Güzel evlatlarınızı hayırısıyla ve huzurla büyütmeniz dileğiyle :)





Bloglovin'de beni takip edin...

BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

22 yorum

  1. Çok güzel açıklamışsınız.Anne olacaklar için rehber niteliğinde olmuş bu yazı :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler... İnsanların okuyup faydalanmasını o kadar çok istiyorum ki :)

      Sil
  2. tımıms lazım olanlara söleriiiz :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel heyecanlardır kim bilir :)

    YanıtlaSil
  4. çok verimli bir yazı olmuş anne olacaklara , emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler... Umarım ihtiyaç sahiplerine ulaşır :)

      Sil
  5. Anne olacaklar yaşadı. Ne güzel bir liste olmuş. Elinize sağlık ❤️😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) sizlerin de gözlerine parmaklarına sağlık :)

      Sil
  6. ay bak "inciden notlar" arkadaşımız da doğum yapacak, aynı yazıdan yazdıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum Derincim ben de onun yazısına yazmıştım tesadüfü :)

      Sil
  7. Ne güzel yazmışsın canım.Bende listemi tekrar kontrol edeyim.
    Sevgiler 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler İnci'cim kalp kalbe karşıymış :)

      Sil
  8. Ya Deep yazmış ama ben de o güzel tesadüfü yazacaktım..Aynı günde aynı konu üzerinde yazmışsınız..Okuyunca 8 yıl öncesine gittim :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşimcim güzel bir tesadüf olmuş ama :)

      Sil
    2. Kesinlikle..Dedim ya bana 5 ve 8 sene önce yaşadığım 2 güzel heyecanı anımsattı yazın :) Bak senin de kocaaaa 5 senen geçmiş.Maşallah...

      Sil
  9. Thanx for your comment an i visited your blog too :)

    YanıtlaSil
  10. Thank you for visit to my blog ;)
    I follow your blog - it's great place! :)

    YanıtlaSil
  11. ay harika :) Darısı başıma beraber yaparız inşallah :))

    YanıtlaSil
  12. İadeyi ziyarete geldim 😊 Ah tecrübeler ne kıymetli şimdi en çok işime yarayan şeyler evli arkadaşlarımın bu süreçte yaptıkları

    YanıtlaSil
  13. Bu aralar ilgi alanımda olan bir konu. çok sade ve güzel bir yazı olmuş. Bazı bloggerlar, vloggerlar bir listeler yapmışlar Aman Yarabbi insana fenalık geliyor :) güzel yazı :)

    YanıtlaSil

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli