KİTAP :: EN ÇOK SATAN KİTAPLARDA "STEFAN ZWEIG - OLAĞANÜSTÜ BİR GECE"

Şubat 21, 2019




Bugün konuğumuz Stefan Zweig ve onun incecik kitabı "Olağanüstü Bir Gece". Stefan Zweig son zamanlarda kitap raflarında en çok satan kitaplarda çok rastladığımız bir yazar oldu. Ben de birkaç kitabını okuduktan sonra (Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu, Satranç) açıkçası müdavimi oldum diyebilirim. Çünkü hem kitapların ince oluşu bir çırpıda bitirişim hem de sade dili ve sürükleyici anlatımı merakımı cezbetti. Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu ve Santranç isimli kitaplarını okuduktan sonra Olağanüstü Bir Gece isimli kitabını da heyecanla alıp kitaplıktaki yerini aldı. Kitabın kapağını çevirip heyecanla okumaya başladım. Yazarın kitaplarının ince olması ve uygun fiyata kitap almak isteyenlerin de dikkatini çeken kitaplardan :)

Bahsi Edilen Konu

Kitapta bahsi geçen kahramanımız bu sefer zengin ve çılgın bir adam. Fakat hiçbir şeyden zevk almıyor. Ama adamın herşeyi var. Zengin yani. Etrafının dikkatini de çekiyor öyle çirkin falan da değil. Adamın içinde his yok. Bir yaşam gayesi yok bence. Ve kitabın ilerleyen sayfalarında bu adam kendine gaye edinmek uğruna saçma sapan şeyler yapıyor. Yazarımız Zweig da bunları edebi bir dille anlatıyor. Kimi zaman betimliyor ama genelde sade bir dille anlatıyor. Fakat Zweig'ın diğer kitaplarındaki anlatışı ve heyecanı bulamadım. Çok yavan ve boş geldi bana bu kitap. Kitaba ismini veren Olağanüstü Gece'den bile bahsederken belki zengin adam için olağanüstü olan bir geceydi ama ben bunu hissedemedim. Olayların birbirine bağlanışı çok kopuk geldi. Tam hikaye başladı diyprum ama olay kopuyor başka bir yere bağlanıyor. O gece neden olağanüstüydü. Adamın içinde bir boşluk vardı sabah kalktığında nasıl hemen doldu. Ne doldurdu? Neden doldu? Tamam belki hayatındaki eksik iyilik yapmaktı belki ama bu duyguyu bile hissedemedim veremedi bu kitap.

Sonuç Olarak;

Şimdi bir kitabı bana istediğim hissi vermedi diye yazarı terkedecek değilim. 2 kitabı daha var elimde onları da okuyacağım tabi ki. Belki de kitapla ilgili tatlı-sert yorumum sizi "neden böyle dedi ki bu kadın" dedirtecek ve okuyacaksınız kitabı. Neden olmasın :) Tabi en son kitapları, en çok satanlar kitapları da sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

Kitabın Künyesi

Yazar: Stefan Zweig
Çevirmen: İlknur İgan
Yayınevi : İş Bankası Kültür Yayınları , Modern Klasikler
İlk Baskı Yılı : 2015
Sayfa Sayısı : 80
Dil : Türkçe

Özet:
Olağanüstü Bir Gece, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimin hikâyesidir. Sıradan bir Pazar gününü at yarışlarında geçirirken, belki de ilk kez burjuva ahlakından saparak "suç" işler. Böylece yeniden "hissetmeye" başladığını, kötücül ve ateşli hazları olan gerçek bir insan olduğunu fark eder. İçindeki haz dolu esrime, aynı günün akşamında onu gece âleminin son atıklarının arasına, "hayatın en dibindeki lağımlara" sürükleyecek, varış noktası ise ruhani bir uyanış olacaktır.






BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

8 yorum

  1. Ben de çok olumlu yorum okuyarak Olağanüstü Bir Gece'yi almış ve aynen senin gibi hissetmiştim. Satranç'ı bu kitaptan sonra okudum ve çeviriye kurban gitmiş olabilir gibi geldi bana... başka bir yayınevinden yeniden okumayı denemek istiyorum :) Çok sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. son zamanlarda A101 de dahi kitaplarının satıldığını gördüğüm yazar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunun ne gibi bir sakıncası var sizce, kitap okunmasını arttıracak oldukça - korsan harici- daha makul fiyatla halkın kitaplara ulaşmasını kolaylaştıran her tür satış tenkniğini destekliyorum. evine yoğurt almaya giden birisi , ya bu yazarın ismini hep duyuyorum fiyatı da iyiymiş alayım bari der ve bir tane kitabını bile okursa mutluluk verici bence

      Sil
  3. benim sevdiğim bir kitap olmuştu olağanüstü bir gece, hemen hemen tüm zweig kitaplarını okudum, dediğiniz gibi çabuk okunması nedeniyle özellikle ben zor kitap okuyorum diyenlere motivasyon kaynağı olacaktır.

    YanıtlaSil
  4. This sounds interesting, for sure! I always love hearing about different books.
    the-creationofbeauty.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Yazarların her eseri aynı güçte olamıyor veya biz aynı tsdı alamıyoruz. Yine de okumak çok güzel.

    YanıtlaSil
  6. Son zamanlarda çok okunan bir yazar.Ama maalesef ben daha okuyamadım.Umarım bir an önce fırsst bulup okurum:)

    YanıtlaSil
  7. Yazarın dilini beğeniyorum ama bu kitabın konusunu beğenmedim ben de. Bu tip, keyfi hayatları, bir yere varmayan kitapları pek sevemiyorum

    YanıtlaSil

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli