FİLM/DİZİ :: ŞAHSİYETİNİ KAYBETMEDEN ŞAHSİYET REHBERİ

Haziran 19, 2018


Fenomen dizi "Şahsiyet" son 3 bölümünü de yayınlayıp bizlere veda etti. Açıkçası üzülmedim değil. Puhu TV'nin dizilerinden "Fi"den sonra "Şahsiyet" in de 3 bölüm 3 bölüm yayınlanan bölümlerini merakla ve heyecanla bekliyor ve hayranlıkla izliyordum. Çünkü Tv'de henüz heyecanla izleyip takip edebileceğim bir dizi bulamıyorum uzun zamandır. İşte tüm bu sebeplerden "Şahsiyet" favori dizim olmuştu. Biraz diziden bahsedelim ki belki hala izlemeyen varsa izlemesine vesile olabilirim. Zaten 12 bölümlük bir dizi olduğu için bir çırpıda izleyip bitirebilirsiniz. Zaten Puhu TV'deki diziler film gibi. Tıpkı film festivali gibi :)


Ayrıcalıklı Oyuncuları

Gelelim dizimize; öncelikle dizinin yönetmeni Onur Saylak, hikaye ise Hakan Günday'a ait. Her iki özel insan da mesleğini layığıyla yerine getirenlerden. Bu arada Hakan Günday'ın birçok kitabı da var. Okumanızı tavsiye ederim. Türü bakımından gerilim ve suç olan dizinin oyuncularına gelince zaten Haluk Bilginer, Müjde Ar, Hümeyra başlı başına diziyi izleme sebebimdi. Cansu Dere ve Metin Akdülger ise diziye devam etme sebebim oldu. İlk 3 bölümüyle merak uyandıran dizi son 3 bölümüne gelene kadar sıradanlaşsa da son 3 bölüm ile heyecanım tavan yaptı.


İşin Aslı Hikayede Saklı


Konusundan bahsetmek gerekirse, emekli bir adliye memuru olan Agâh Beyoğlu (Haluk Bilginer), İstanbul’un en kalabalık ve hareketli semti Beyoğlu’nda yalnız ve münzevi bir yaşam sürdürmektedir. Kızı yurtdışında yaşamakta, eşi ise yıllar önce vefat etmiştir. Agâh’ın bu tekdüze yaşantısı, kendisine konan Alzheimer Başlangıcı teşhisiyle altüst olur. Hastalığından ötürü er geç bütün anılarını unutacaktır. Bu gerçek karşısında başta bocalasa da Agâh, unutmanın bir fırsat olduğunu fark eder. Yıllardır planladığı ancak sürekli ertelediği bir cinayeti işlemek için bir fırsat! Nasıl olsa işleyeceği bu suçu gelecekte hatırlamayacak, hatırlamayacağı için de vicdan azabı çekmeyecektir. Bir cinayet değil aslında birçok cinayet gerçekleştirecektir. Agah'ın esprili ifadeleriyle cinayeti işleme yöntemleri diziyi asıl izlettiren tarafları. Öte yandan Nevra (Cansu Dere) beğenilen kariyerini geride bırakıp polis olur. Hem de cinayet büro amirliğindeki tek kadın polis olan Nevra, üzerindeki baskılar yüzünden istifanın eşiğine gelmiş. Fakat Agâh’ın aldığı cinayet kararı, Nevra’nın hayatını da tamamen değiştirecektir. Nevra bu yaşadıklarının içerisinde bir de aşık olacak ve kendisinin bile bilmediği bir gerçekle yüzleşecektir.



Ben konusunu ve kurgusunu çok beğendim dizinin. Ayrıca çekimler ve renkler olağandışı. İnsanı dizinin içine çekiyor ve hikayenin sürükleyici etkisine kaptırıyor. Ayrıca Agah'ın derin sözleri de ders verir nitelikte. Ayrıca Agah Beyoğlu'nun giyimi ve çoraplarına da bayıldığımı belirtmeden edemeyeceğim.




BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

11 yorum

  1. Çok severek izlediğim ve beğendiğim bir diziydi.Bana göre erken ama güzel bir final yaptı:)

    YanıtlaSil
  2. Cansu Dere pek sevmesem de bu diziyi merak ediyorum izleyeceğim artık

    YanıtlaSil
  3. Merak ettim. İlginç bir diziye benziyor"ŞAHSİYET." Aklıma gelirse izleyeyim.:)

    YanıtlaSil
  4. Bu dizi izleme listemde de. Henüz başlayamadım. Sanırım final yapmış. Öyle diye biliyorum.

    YanıtlaSil
  5. hımms duydum ama izlemedim. puhu tv de izlemedim daha hiç. olabiler amaa. şimdi yeni başlayan bir yazlık keyifli dizi arıyorum bakalıım :)

    YanıtlaSil
  6. I didn't know the tv serie but seems very interesting!
    Thanks for your comment in my blog, I follow you back ^^
    xx

    Freak Muffin Blog

    YanıtlaSil
  7. I haven't heard of this tv series
    however the look of the characters
    are really interesting... Oh but you said it already ended.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir diziye benziyor ben de izlemek istiyorum ama nedense zaman ayırmaya (genel olarak dizi izlemek için) üşeniyorum :D bakalım izlersem yazayım sonra tekrar :)) takibe aldım :)

    YanıtlaSil
  9. Güzel, ilginç bir dizi. Uzatmadan tadında tadında bitti.

    YanıtlaSil

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli