Parlak Saçlar, Gür Kaşlar, Uzun Kirpikler... Kim İstemez?

Nisan 04, 2017



Merhabalar,



Bu aralar kaşlarımda dökülme, güzsüzlük problemi yaşıyorum. Aynaya baktığımda farkettiğim azalmayı kuaförüm de tasdik etti. Dokunur dokunmaz dökülen kaşlarım beni üzüyor. Bu konuda detaylı bir araştırmadan sonra hint yağının saç, kaş ve kirpiklere çok iyi geldiğini hatta birçok konuda faydalı olduğunu öğrendim. Ve edindiğim bilgileri sizinle paylaşmak istedim.








Ben bu yağı sadece kaşlarım için kullanıyorum fakat saçları ve kirpikleri için kullanan çok. Kaşlarımda büyük farklar görmeye başladım. Pıtır pıtır dökülen kaşlarım artık dökülmüyor. Ama gürleşme için biraz daha vakit var galiba.

Nasıl kullandığıma gelince, cildim için geçtiğimiz haftasonu Nivea BB Clean Güzelleştiren Temizleme suyunu Migros'tan indirimden 16 liraya almıştım. Açıkçası bu suyu ben çok beğendim. Yüzümde yanma ve kızarıklık yapmadan güzelce temizleyebiliyorum. Bu suyla temizledikten sonra Eveshop'tan aldığım kirpik fırçalarından birini bu iş için ayırdım. Fırçaya biraz yağdan alıp kaşlarıma sürüyorum. Yıkamıyorum zaten bir müddet sonra cilt emiyor. 






Ben böyle bitkisel yağların içilmesi taraftarı değilim. İçenler var. Ama doktor kontrolü önemli. Sürülmesi konusunda da alerjiye dikkat edilmeli. Ayrıca ciltte kullanma konusunda cildiniz çok yağlıysa yağ sürmek ne derece doğru onu bilemeyeceğimiz ama sulandırarak kullanırsanız durum değişebilir. Şimdi hint yağının diğer faydalarına geleceğim. 


  • El ve Tırnak Bakımı; içeriğindeki E vitamini ve zen gin mineraller sayesinde kırılgan tırnaklar ve tırnak etlerinin tedavisinde harika sonuçlar verir. Bunun için az miktar hint yağı ile 2-3 ay boyunca el ve tırnaklarınıza masaj yapabilirsiniz.
  • Cilt lekelerini geçirir: Omega 3 açısından zengin olan Hint yağı lekelerin geçmesinde etkili bir tedavidir. Cildi nemlendirerek alt dokuya kadar iner ve dokuların daha sağlıklı olmasını sağlayarak cildi güzelleştirir.
  • Cilt problemlerini giderir: Cilt kuruluğu, güneş sonrası oluşan yanıklar, akne problemleri ve çatlak gibi cilt sorunlarının tedavisinde Hint yağı kullanılmaktadır. Hint yağı bunların dışında kaşıntı, siğil ve mantar gibi sorunlarda da tedavi edicidir. Kullanımı: Hint yağından 2 – 3 damla sorunlu olan bölgelere uygulayıp bekletin. Ortalama 60 dakika cildinizde beklettikten sonra cildinizi ılık su ile yıkayıp temizleyebilirsiniz. Sabah akşam her gün cilde uygulanabilir.
  • Yüzdeki akneler için: Risinoleik asit barındıran Hint yağı bakterilerin azalmasını sağlayarak sivilceleri önlüyor. Cilde derinlemesine işleyen Hint yağı katmanları temizleyerek sivilce oluşumunu azaltıyor. Kullanımı: Cildi ılık su ile temizledikten sonra Hint yağını cildinize yedirin ve sabah kalktığınızda cildinizi soğuk su ile yıkayın. 
  • Saç kıranı tedavi eder: Salisilik asit saç kıran tedavisi için gereklidir. Hint yağı ile yapılan bakım sonucunda saç kıran rahatsızlıkları önlenmektedir.  Kullanımı: Hint yağından 2 çay kaşığı Hindistan cevizi yağından 4 çay kaşığı çay tabağına koyup karıştırın ve sorunlu bölgeye yedirerek uygulayın. Pamuklu bezle yağ sürdüğünüz bölgeyi kapatın ve rahatsız olmayacaksanız sabaha kadar bekletin. Haftada 1 kere bu bakımı saç kıran oluşan alana uygulayabilirsiniz.
Sevgiler...

BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

6 yorum

  1. umarım işe yarar ve ben sephoradan 160 liralık kaş ürünü aldım şuan hala o kadar parayı nasıl verebildim diye düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :S Biraz pahalı olmuş evet... Düzenki kullanmak lazım sanırım ama ben bitkisel yağlara çok güveniyorum.

      Sil
  2. Ben de kirpiklerim için aldim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım ben de bu yağı saçıma da kullanmayı planlıyorum ama saçlarım yağlı nasıl olur bir araştırmam gerek :)

      Sil

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli