BB Krem mi? CC Krem mi? Farkları Nedir?

Ağustos 07, 2019



Uzun bir süre yazı yazamadım. Kızımın okula başlamasıyla benim de okulunda bazı görev ve sorumluluklar almam blogumu ihmal etmeme sebep oldu. Ve birsenle.com adresimi dr kaybetmeme. Şimdi farklı bir alan adı almam gerekecek. Bayağı da deperlenmişti aslında. Hemen satın alınmış. Napalım olsun artık. Şimdi gelelim konumuza.

Farmasi ismini duymuşsunuzdur. Ben daha 6 ay önce duydum. CC Krem arayışı içindeydim. Tesadüfen de bir arkadaşım Farmasi kataloğu getirmiş bayağı indirim varmış ben de birkaç şey aldım. Aldıklarımın en önemlisi de CC krem oldu doğrusu. CC krem ile tanışmam böyle oldu. Daha önce de Diadermine markasının BB kremini kullanmıştım. Ama çok da memnun kalmamıştım. Sonra BB krem ve CC krem farkını öğrendim. Öğrendiklerimi de sizinle paylaşayım dedim.

CC Krem Nedir?


CC yani Color Correction ya da Complexion Correcting kısaltması. Renk dengesini sağlama ve renk eşitsizliklerinin dengeleme olarak çevirebiliriz. Nude renkleri olduğu gibi sarı kırmızı mor yeşil renkleriyle dengelemek istediğiniz soruna odaklanabilirsiniz.

Çok ince ve hafif bir yapısı olan CC kremlerin nemlendirme özellikleri en çok işinize yarayacak yönü. Hafif yapısıyla yaz aylarında ve günlük olarak kullanmanıza yarar sağlıyor. Renk tonunu dengelemesi de yorgun ve cansız görünümünüzü ortadan kaldırıyor.

Benim aldığım Farmasi CC krem de aynen bunları yaptı. Ben orta tonunu kullandım. 3 ton var zaten bence az ton olması güzel hangisini seçicem diye şaşırmıyorsunuz. Ve cilde de çok iyi uyum sağlıyor. Aydınlık bir görünüm oldu. İlk sürdüğünüzde farketmeseniz de cilde oturdukça bütünleşiyor. Ayrıca benim yağlı bir cilsim olduğu için parlamayı da engellediğini söyleyebilirim.

BB Krem Nedir?


BB yani Beauty Balm ya da Blemish Balm kısaltılması. Yani leke giderici ya da güzellik kremi denebilir. BB kremlerin amacı lekeleri kapatmaya yönelik yani kapatıcılık olarak cc kreme göre daha yüksek. Yaz aylarında çok da fondöten kullanmak istemiorsanız. Fondötenin ağır yapısından bıktıysanız. Tam aradığınız şey. Yapısı fondötenden hafif ama CC krem kadar hafif değil.

Benim aldığım Farmasi BB kremde 3 ton vardı. Ben de orta tonunu aldım. Fakat bu bb krem benim beklentilerimi karşılamadı. Cildime oturmadı orta ton cilt tonuma uyum sağlayamadı açık tonu çok açık koyu tonu da çok koyu. Ve bana yapı olarak ağır geldi. Kapatıcılığını da çok beğenmedim. Yani ben CC kremini çok beğendim ve 2 tüp bitirdim. Yine almak istiyorum. Yalnız ben daha öbce Diadermine markasının da bb kremini kullanmıştım. Onun da orta tonu çok açık gelmişti kapatıcılığını beğenmemiştim. Yani sadece nemlendirici ce güneş koruyucu olarak kullanılabilir. Fakat bb kremin vaatlerini yerine getirmiyordu.

Sonuç olarak ben BB kremi pek tercih etmeyeceğime karar verdim. CC krem benim favorimdir. Sanırım içerisindeki ışığı yansıtan pigmentler sayesinde aydınlık bir görünüm hem de lekelerin oluşturduğu eşitsizlikleri düzeltmesi buna sebep.


BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ...

8 yorum

  1. Güzel ve faydalı bir blogunuz var takip ettim.Sizi de beklerim https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Her türlü görüşünüzü beklerim...

Bumerang - Yazarkafe
© Sağ Tıklama Engeli